Sådan holder du hjernen i form i hverdagens travlhed

Vi ser det mere og mere, arbejdsdagene bliver længere, og størstedelen af tiden hvor du er hjemme bliver brugt, på at sove og spise. Det er derfor nemt at tænde for computeren eller fjernsynet og bare slå hjernen fra i nogle timer. Men dette er ikke sundt, det er ikke sundt for hjernen, og vi bliver langsomt sløvere, så længe vi følger denne levestil. Vi skal stoppe os selv, inden det bliver for sent. Sådan holder du hjernen i form i hverdagens travlhed, så du ikke ender op som en slumrende arbejdsmaskine.

To effektive metoder

Det første du kan gøre, er til dem der pendler med offentlig transport. Her ville du for eksempel tage et krydsords hæfte med jer. På denne måde får i underholdning til turen, samt træning til hjernen, mens i ikke har andet at lave. Dette er også en fordel at huske, hvis man skal flyve i lang tid, hvor man ikke har andet at lave end at sidde i sit sæde. Sådan holder du hjernen i form, når du pendler eller generelt bare rejser.
En anden metode hvorpå du kan holde din hjerne i form i hverdagens travlhed, er ved at læse citater eller ordsprog. Læs dem når du ikke har noget andet og lave, og brug så dagen på at huske dem. Prøv eventuelt at finde tidspunkter i din hverdag, hvor du kan anvende de citater eller ordsprog som du kender. Det holder både hjernen i gang, ved at huske alle disse små sætninger, samt udfordrer hjernen ved at finde forbindelser til det du ser, og det du har læst. Et sted hvor du både kan læse omkring citater, ordsprog og mere, er på denne side. Så sådan holder du hjernen i form, selv på de travleste dage. Du kan prøve disse metoder, og bruge din hjerne på noget du ikke normalt ville.

Google annonce:

Vind en baby- eller børnepakke

Når du tilmelder dig mit nyhedsbrev er du automatisk med i lodtrækningen om præmier til børn. Præmierne har en værdi af 150-200 kr, og er tilpasset dit barns køn og alder - Så der er helt sikkert noget du kan bruge. Der trækkes en vinder hvert kvartal.
No comments yet.

Skriv et svar

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close